W dniu 1 stycznia 2018 r. wchodzi w życie zmiana ustawy o ewidencji ludności.
Najważniejsze zapisy to:
- Utrzymanie obowiązku meldunkowego.
- Możliwość zameldowania elektronicznego.
Powstanie specjalna e-usługa, dzięki której każda osoba posiadająca profil zaufany ePUAP albo kwalifikowany podpis elektroniczny będzie mogła zameldować się bez konieczności osobistej wizyty w Urzędzie.
- Numer PESEL nadawany będzie wszystkim cudzoziemcom dokonującym zameldowania w Polsce na pobyt stały lub czasowy.
- Nowe druki meldunkowe.
Do czasu zaktualizowania kart usług nowe druki meldunkowe będzie można pobrać w Referacie Spraw Obywatelskich.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego Orzesze, ul. św. Wawrzyńca 21, pokój nr 1 i 2, tel.32 32 48 806, 32 32 48 807.