Urząd Stanu Cywilnego w Orzeszu mieści się w budynku Urzędu Miejskiego - parter pok. 3.
Zakres działania
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności należy:
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego i sporządzanie aktów stanu cywilnego.
- Rejestracja zdarzeń powodujących zmianę w aktach stanu cywilnego.
- Przyjmowanie oświadczeń woli w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Archiwizacja ksiąg stanu cywilnego.
- Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk.
- Przyjmowanie wniosków o nadanie medalu za „Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz organizacja i obsługa uroczystości związanych z wręczeniem tych medali.
- Występowanie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego o nadanie numeru PESEL.
- Aktualizacja rejestru PESEL poprzez:
- meldowanie noworodków,
- wymeldowanie osób zmarłych,
- nanoszenie zmian stanu cywilnego,
- usuwanie rozbieżności.
PRACOWNIK
|
STANOWISKO
|
TELEFON
|
Magdalena Holeczki
|
Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - 1 et.
|
32 3248811
32 2215713
|
Krystian Jankiewicz
|
Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - 1/2 et.
|
32 3248811
|