Urząd Stanu Cywilnego w Orzeszu mieści się w budynku Urzędu Miejskiego - parter pok. 3.
Zakres działania
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności należy:
	- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego i sporządzanie aktów stanu cywilnego.
 
	- Rejestracja zdarzeń powodujących zmianę w aktach stanu cywilnego.
 
	- Przyjmowanie oświadczeń woli w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
 
	- Archiwizacja ksiąg stanu cywilnego.
 
	- Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń.
 
	- Realizacja zadań wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk.
 
	- Przyjmowanie wniosków o nadanie medalu za „Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz organizacja i obsługa uroczystości związanych z wręczeniem tych medali.
 
	- Występowanie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego o nadanie numeru PESEL.
 
	- Aktualizacja rejestru PESEL poprzez:
 
	- meldowanie noworodków,
 
	- wymeldowanie osób zmarłych,
 
	- nanoszenie zmian stanu cywilnego,
 
	- usuwanie rozbieżności.
	  
	
		
			| 
			 PRACOWNIK 
			 | 
			
			 STANOWISKO 
			 | 
			
			 TELEFON 
			 | 
		
		
			| 
			 Magdalena Holeczki 
			 | 
			
			 Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - 1 et. 
			 | 
			
			 32 3248811 
			32 2215713 
			 | 
		
		
			| 
			 Krystian Jankiewicz 
			 | 
			
			 Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - 1/2 et. 
			 | 
			
			 32 3248811 
			 |