Wiadomości z Orzesza

Zwrot podatku z Holandii - co trzeba wiedzieć?

  • Dodano: 2023-09-19 10:15

Zwrot podatku z Holandii warto powierzyć zaufanym osobom. Profesjonaliści pomogą osobom legalnie pracującym w tym kraju. Dzięki współpracy możliwe jest uzyskanie zwrotu, a także wnioskowanie o odzyskanie karty  podatkowej. Z artykułu dowiesz się więcej. 

Jak wyglądają formalności związane z rozliczaniem podatku w Holandii? 

Podatek z Holandii można rozliczyć nawet do 5 lat wstecz. Jednak nie warto z tym czekać tak długi czas, ponieważ im wcześniej złoży się potrzebne dokumenty, tym szybciej będzie można uzyskać pieniądze. W celu uzyskania zwrotu podatku należy wypełnić formularz online oraz przesłać dokumenty do centrali timetax.pl/zwrot-podatku-z-holandii. Kiedy otrzymane zostaną wszystkie dokumenty potrzebne do rozliczenia, możliwe będzie szybkie zrealizowanie tej usługi. Przejrzyste oraz elastyczne warunki, także w zakresie płatności sprawiają, że współpraca jest dostosowana do potrzeb oraz możliwości każdego podatnika. Warto skontaktować się z centralą bądź dziesiątkami oddziałów - dzięki temu można dokładnie dowiedzieć się, jak wygląda takie rozliczenie. 

Jakie dokumenty na rozliczenie podatku w Holandii?   

Rozliczenie podatku w Holandii wymaga od podatnika dostarczenia odpowiednich dokumentów. Trzeba wysłać dokument dotyczący konta bankowego, karty podatkowej, w której rozpisane zostały zaliczki na poczet podatku, a także potwierdzenia pozostałych dochodów osiąganych w Holandii i poza nią. Kolejnym dokumentem jest kopia dowodu osobistego, numer BSN, a także polski PIT 36 z załącznikiem ZG, który informuje o dochodzie uzyskanym z Polski. Potrzebne mogą być też zaświadczenie o dochodach pod postacią formularza UE/WE oraz potwierdzenia kosztów. 

Od momentu złożenia zeznania podatkowego do holenderskiego urzędu skarbowego, decyzja wstępna powinna być wydana do 6 miesięcy. Po wydaniu tej decyzji wypłata zwrotu podatku również nie powinna trwać długo. 

Czy pracując w Holandii trzeba wykonać rozliczenie w Polsce?

Osoby, które posiadają status rezydenta podatkowego w Polsce i legalnie pracowały w Holandii oraz posiadają mieszane dochody (czyli część z Holandii, a część z Polski) muszą wiedzieć, że zgodnie z prawem obowiązującym w Holandii należy wykazać wszystkie dochody w zeznaniu rocznym. Podobnie sytuacja ma się w Polsce. Dochody, które zostały osiągnięte w Holandii oraz każdym innym kraju muszą zostać ujęte w odpowiednim miejscu, jakim jest PIT 36/ZG. Poprawnie wypełniony dokument należy przesłać do polskiego Urzędu Skarbowego. W momencie, gdy na terenie Polski nie został uzyskany dochód w polskim Urzędzie Skarbowym należy złożyć odpowiedni dokument, jakim jest rozliczenie zerowe. 

Czy można odliczyć ulgi? 

Rezydentom podatkowym przysługują odpowiednie ulgi podatkowe. Prawo do ulg przysługuje w momencie, gdy dochód z Holandii stanowi 90% całkowitego dochodu w danym roku podatkowym. Ta zasada obowiązuje także dla osób, które rozliczają się wspólnie. Dochód, który uzyskiwany jest na terenie Holandii musi stanowić 90% sumy dochodów, które osiągane są globalnie. Status rezydenta nie jest potrzebny w Holandii, by w pełni skorzystać z ulg.

W jaki sposób obliczyć zwrot z Holandii?

Jeśli chcemy dowiedzieć się, ile wynosi kwota podatku wystarczy wejść na bezpłatny kalkulator zwrotu podatku. Wprowadzając dane możemy dowiedzieć się, ile nadpłaty nam się należy. Jednak należy pamiętać, że kalkulator zwrotu podatku poda nam prawdziwą kwotę, gdy wprowadzimy dane zgodne z kartą podatkową. 

Rok podatkowy w Holandii obowiązuje od 1 stycznia do 31 grudnia w danym roku kalendarzowym, czyli tak samo jak w Polsce. Warto zbierać miesięczne odcinki wypłat, a także informacje dotyczące przysługujących ulg.      

Justyna RomańczykJustyna Romańczyk
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Orzesze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.