Wiadomości z Orzesza

Jak odnaleźć się w call center na Śląsku?

  • Dodano: 2015-10-01 13:15, aktualizacja: 2015-12-11 08:58

Poszukiwanie pracy to żmudne zajęcie. Zdarza się, że osoby, które nie mogą znaleźć zatrudnienia przed dłuższy czas, decydują się na przyjęcie oferty poniżej swoich oczekiwań. Jeżeli praca polega na wykonywaniu lub odbieraniu połączeń do klientów, to pojawia się pytanie, jak odnaleźć się w takiej pracy. Bo choć zatrudnienie w call center wcale nie musi być nudne, praca jest specyficzna i wymaga cierpliwości i umiejętności rozmawiania z klientami. To wcale nie jest proste.

Każda praca ma swoje zalety i wady. Nie inaczej jest w przypadku call center. Większość osób, które miały przyjemność pracować w takim miejscu podkreśla, że do pracy tej można się przyzwyczaić. Wykonywanie czy odbieranie połączeń nie jest specjalnie wymagające – znacznie trudniejsze jest jednak odnalezienie się w pracy z klientem, bo ten często ma konkretne wymagania, czasem też nie chce współpracować - komentuje specjalista z portalu Praca Tychy. 

Praca, która się opłaca?

Mówi się, że call center to idealna praca dla studenta. Warto pamiętać, że – poza tym, że nie wszyscy się odnajdą w takim miejscu – zasadniczo praca ta jest słabo płatna. W zależności od tego, w jakim call center pracownik został zatrudniony, liczyć może na zarobić poniżej 1000 lub do 2500 zł (więcej: www.regiopraca.pl/portal/rynek-pracy/zarobki-w-regionach/telemarketer-moze-zarobic-nawet-3-tys-zl-miesiecznie). Finansowo zatem praca na słuchawce może nie zadowalać wielu. Nie oznacza to jednak, że nie ma ona swoich zalet.

Praca na call center opłaca się zwłaszcza tym osobom, które nie mogą podjąć pracy na pełen etat, np. matkom wychowującym dzieci. Ponieważ jest elastyczna – większość firm zatrudnia w oparciu o umowy śmieciowe (zlecenie, o dzieło) – to może być również sposobem na chwilowe bezrobocie lub podreperowanie domowego budżetu.

Zmienić podejście do wykonywanej pracy

Praca w call center nie należy do najłatwiejszych, ale trzeba pamiętać, że dużo zależy od samego zainteresowanego. Większość osób nie podchodzi do pracy na słuchawce w sposób poważny, traktując ją jako gorszą. To duży błąd, bo faktycznie nie różni się ona niczym od wykonywania innych prac związanych z obsługą klienta. Właśnie dlatego tak ważne, by każda osoba zainteresowana uświadomiła sobie, że wykonywane przez nią czynności mają sens.

Sposobem na zmianę postrzegania pracy na call center mogą być liczne szkolenia. Większość takich jest organizowana przez profesjonalne podmioty, które zapoznają pracowników nie tylko z podstawami związanymi z obsługę klientów przez telefon, lecz także pokazuje niuanse tej pracy. W efekcie pracownik po szkoleniu nie tylko wie, jak rozmawiać z osobami dzwoniącymi, lecz także jak rozwiązywać ewentualne konflikty.

W zależności od rodzaju infolinii

Na rynku działa wiele firm, które posiadają własne call centra. Te mogą być zaś skoncentrowane na sprzedaży, czyli oferowaniu klientom konkretnych produktów lub usług (jako przykład można wskazać centa telefoniczne operatorów telefonicznych), windykowaniu dłużników (takie centra utrzymują banki) czy wreszcie na niesieniu pomocy technicznej klientów (choćby firm oferujące internet). Praca na poszczególnych znacząco się różni i dlatego każdy zainteresowany powinien dokładnie przyjrzeć się połączeniom, jakie będzie wykonywał, przekraczając próg call center.

Artykuł został przygotowany przy współpracy z portalem praca-tychy.info

Jak odnaleźć się w call center na Śląsku?

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Orzesze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.