Wiadomości z Orzesza

Pozycjonowanie strony - jak zdobyć klientów za granicą?

  • Dodano: 2020-04-22 07:00, aktualizacja: 2020-04-22 07:07

Podobnie jak zasięg strony internetowej, również jej promowanie może wykraczać poza granice kraju. W tej kwestii najważniejsza okazuje się znajomość zagranicznego rynku, tworzenie treści w języku danego kraju oraz dobór odpowiednich fraz kluczowych.

Pozycjonowanie strony w zagranicznych wynikach wyszukiwania

Za pozycjonowanie serwisu w rankingu wyszukiwarki odpowiada jej algorytm. Użytkownicy wpisują dane hasło, a roboty przeszukują sieć w poszukiwaniu strony, która zawiera najbardziej atrakcyjną zawartość. Wyszukiwarki działają globalnie – czynniki brane pod uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych są takie same w Polsce jak na przykład w Czechach czy Wielkiej Brytanii. Różnice wynikają natomiast ze specyfiki danego rynku. Klienci w innym kraju mogą kierować się odmienną strategią wyszukiwania, na przykład zwracać uwagę na inne cechy produktu niż polski użytkownik.

Pozycjonowanie za granicą powinno zatem zostać poprzedzone analizą rynku, w tym również działań konkurencji. Należy zorientować się, jak wygląda ranking wyszukiwarki ukierunkowany na frazy najbardziej adekwatne do danej branży. W ustaleniu trendów oraz pozycji innych firm pomogą wyniki naturalnego wyszukiwania, a także narzędzia, takie jak Google Trends, w których można ustalić trendy panujące na danym rynku.

Odpowiednia wersja językowa strony oraz jej popularność


Najważniejsze działania w kwestii SEO na zagraniczny rynek wynikają z warstwy językowej strony. Serwis musi wyglądać jak standardowa witryna danego kraju, a więc posiadać teksty w oficjalnym języku danego państwa, nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi. W kwestii takiej jak pozycjonowanie firm w zagranicznych wyszukiwarkach frazy należy dobierać zgodnie z trendami na danym rynku, dlatego właśnie niezbędna jest dobra znajomość potencjalnego klienta.


Podobnie jak w przypadku polskich stron do pozycjonowania stron internetowych w innych krajach niezbędny jest tak zwany link building. To strategia polegająca na zdobywaniu wartościowych odnośników z innych domen, które odsyłają do danej witryny. W przypadku zagranicznego SEO konieczna okazuje się obecność na tematycznych serwisach właściwych dla danego regionu. 


Nagłówek H2: Pozycjonowanie firm – optymalizacja techniczna strony

Strona na zagranicznym rynku może funkcjonować jako standardowa domena krajowa, subdomena lub katalog. Najbardziej efektywne wydaje się uruchomienie witryny na osobnej, zagranicznej domenie, która dodatkowo budzi większe zaufanie wśród użytkowników.  Skuteczne pozycjonowanie za granicą wiąże się także ze stosowaniem w metatagów zagranicznych opisów i zwrotów, które wskażą robotom wyszukiwarki najważniejsze informacje na temat danej witryny. Użytkownik zobaczy je jako tytuł (Title) oraz opis strony (Description) na liście wyszukiwań Google. Istotne jest także wdrożenie w sekcji strony atrybutu hreflang, który odpowiada z kolei za oznaczenie wersji językowej witryny.

Skuteczne pozycjonowanie zagraniczne to wieloetapowy proces!

Dotarcie na wysoką pozycję może zająć nawet kilkanaście miesięcy, a utrzymanie dobrego miejsca jest równie pracochłonne. Należy dokładnie poznać zagraniczny rynek i dopasować strategię do konkretnego regionu, a nie do trendów występujących w Polsce.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Orzesze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.