Wiadomości z Orzesza

Najważniejsze filary pozycjonowania stron w 2022 roku – zobacz jak dostać się na szczyt!

  • Dodano: 2022-09-13 15:00, aktualizacja: 2023-06-07 15:08

Ewolucja metod i strategii pozycjonowania stron internetowych często zaskakuje. Są też jednak elementy całego procesu, które mimo lat pozostają niezmienne. Właśnie o nich z pomocą ekspertów z branży postaramy się pomówić szerzej w niniejszym artykule. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są absolutne fundamenty każdej batalii o miejsce w Google, zapraszamy do lektury!

Pozycjonowanie od zawsze opiera się na niepowtarzalnych treściach

Chcąc zobaczyć efekty pozycjonowania już odpowiednio zoptymalizowanej strony, musimy zwrócić naszą uwagę na publikowane przez nas treści. Content marketing nieustannie pozostaje bowiem „królem sieci”, niewielu właścicieli firm wie jednak, jak wiele czynników może wpływać na powodzenie poszczególnych kampanii contentowych. Przede wszystkim nasze działania musimy zacząć od szerokiej i dogłębnej analizy rynku oraz treści dostępnych już na stronach naszej konkurencji.

Dopiero po gruntownym researchu i ścisłym określeniu targetu możemy ostatecznie przystąpić do tworzenia fachowych artykułów odpowiadających na potrzeby i dylematy naszych internetowych gości. Treści mają za zadanie przyciągnąć użytkownika, dlatego powinny być oryginalne i dobrze napisane. Stąd też najlepiej zrobimy korzystając z pomocy fachowych redaktorów i copywriterów”.

Biorąc pod uwagę fakt, że Google dysponuje coraz większą rzeszą algorytmów mających badać publikowane teksty, będziemy musieli się nieźle napracować by przekonać wyszukiwarkę do przyznania nam dobrej pozycji w SERPach. Przede wszystkim należy z każdym artykułem i wpisem blogowym przekonywać czytelnika o naszej ekspertyzie, autorytecie oraz wiarygodności – są to trzy premiowane aspekty algorytmu EAT. Oprócz tego dzięki kodom takim jak BERT i SMITH możemy zapomnieć o pozycjonowaniu się przez niedbałe lub wprowadzające w błąd artykuły – ocenie sztucznej inteligencji podlegają bowiem zarówno poprawność tekstu jak i jego ogólna tematyka.

W tym wszystkim warto uzupełnić strategię SEO o pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie stron na miasto Łódź

Zorientuj się na zapewnianie użytkownikom dobrych doświadczeń

Optymalizacja SEO, a więc kluczowa część pozycjonowania, pozostaje ważnym elementem późniejszych działań na stronie i poza nią. Warto jednak zaznaczyć, że dziś techniczne SEO wycelowane przede wszystkim w wymogi robotów indeksujących musi być zrównoważone przez otworzenie się na użytkownika z krwi i kości. Zajmuje się tym zazwyczaj specjalista UX, którego zadaniem jest jak najlepiej dostosować stronę do intencji, przyzwyczajeń i potrzeb internauty. Liczy się funkcjonalność i wygoda korzystania z danego szablonu – niemałą rolę odgrywają też jednak bezpieczeństwo połączenia i wydajność strony. Wedle wprowadzonych przez giganta z Moutain View Core Web Vitals powinniśmy zatroszczyć się głównie o szybkość ładowania i odpowiedzi strony a także o jej stabilność wizualną. Jeśli nie masz pojęcia jak się do tego zabrać, zgłoś się do www.afterweb.pl, gdzie na Twój sieciowy sukces pracuje cały zespół zawodowców!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Orzesze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.