Już dziś możesz mieć dostęp do informacji na temat swoich gminnych płatności. Bez wychodzenia z domu, jednym kliknięciem. Teraz to jest już możliwe. Urząd Miejski Orzesze uruchamia nową usługę, która ułatwi regulowanie należności z gminą.
Warunkiem korzystania z portalu jest złożenie elektronicznego wniosku poprzez platformę SEKAP lub ePUAP. Pracownicy Urzędu Miejskiego zweryfikują tożsamość Wnioskodawcy i przyznają dostęp do konta na Portalu e-Urząd.
Po uruchomieniu konta na Portalu e-Urząd, każdy Użytkownik (osoba fizyczna bądź przedsiębiorca) będzie mógł sprawdzić wysokość lokalnych podatków, swoje zobowiązania i płatności: opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi czy opłaty za zajęcia pasa drogowego. Zaletą tego systemu jest możliwość wykonania opłaty online, podobnie jak podczas internetowych zakupów. W chwili dokonania płatności Użytkownik otrzyma na adres mailowy informację o wszczęciu procedury przekazania pieniędzy na rzecz Miasta Orzesze. Informacja o dokonanej płatności na Portalu będzie dostępna po zaksięgowaniu kwoty na koncie Urzędu Miejskiego Orzesze.
Uwaga!
Za przelewy dokonywane poprzez Portal e-Urząd doliczana jest kwota zgodnie z taryfą Operatora.
Informacja o aktualnych zobowiązaniach pobierana jest z systemu finansowo-księgowego Miasta Orzesze. Użytkownik ma możliwość wybrania konkretnej płatności, którą chce uregulować za pomocą Portalu. Znajdzie tu również informacje o tym, czy w stosunku do nich rozpoczął się proces windykacji.
Czy to jest bezpieczne?
Portal e-Urząd wykorzystuje dane objęte tajemnicą skarbową i zawiera dane osobowe, dlatego dostęp do niej musi być odpowiednio zabezpieczony. Aby skorzystać z Portalu, konieczna jest weryfikacja tożsamości, wymagająca posiadania profilu na platformie ePUAP oraz założenia konta na Portalu e-Urząd.
Chcesz już teraz korzystać z Portalu?
Wystarczy, że złożysz wniosek przez ePUAP, by móc kontrolować swoje płatności wobec gminy, bez konieczności wizyty w urzędzie!
JEŚLI POSIADASZ PODPIS ZAUFANY LUB PODPIS ELEKTRONICZNY
Wejdź na stronę https://eurzad.orzesze.pl i wybierz "Wniosek o konto na Portalu e-Urząd".
Po kliknięciu linku, zostaniesz przekierowany na stronę ePUAP. Zaloguj się tam i złóż wniosek o "Dostęp do systemu teleinformatycznego".
Kliknij "Załatw sprawę" i wybierz odpowiedni formularz – „Wniosek o konto na Portalu
e-Urząd", a następnie kliknij w link "Przejdź do formularza".
Uzupełnij formularz, podpisz podpisem zaufanym bądź elektronicznym i prześlij go do Urzędu Miejskiego Orzesze klikając "Wyślij".
W ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku Twoje konto na eurzad.orzesze.pl będzie aktywowane. Informację o jego aktywacji otrzymasz za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.
Chcesz uzyskać więcej informacji – wejdź na stronę Urzędu Miejskiego Orzesze i kliknij w zakładkę e-Urząd lub zadzwoń do Urzędu Miejskiego Orzesze (tel. 32 3248800), a pomożemy w procedurze rejestracji na Portalu e-Urząd.