Od 1 czerwca do końca września trwa kampania informacyjno-edukacyjna pn. „Zwolnij – niebezpieczny punkt!”, realizowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz firmę Neptis SA, operatora aplikacji Yanosik.
Jej głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez informowanie kierowców o miejscach o podwyższonym ryzyku wypadków.
752 niebezpieczne lokalizacje w Polsce
Na podstawie analizy wypadków drogowych z lat 2022–2024 wytypowano 752 niebezpieczne lokalizacje – pięciokilometrowe odcinki dróg, skrzyżowania i przejścia dla pieszych, gdzie doszło do co najmniej pięciu wypadków.
W aplikacji Yanosik kierowcy usłyszą komunikat głosowy: „Zbliżasz się do niebezpiecznego miejsca! Zwolnij i żyj!”
Najczęstsze przyczyny wypadków
Policja przypomina, że do najczęstszych przyczyn wypadków należą:
- nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu,
- niedostosowanie prędkości do warunków,
- oraz przekraczanie dozwolonych limitów prędkości, które generuje największą liczbę ofiar.
Działania również na ekranach LED
Do kampanii dołączyła firma Screen Network SA, która promuje akcję na ekranach LED w całej Polsce – przy głównych drogach, stacjach paliw, dworcach i w centrach handlowych.