Wiadomości z Orzesza

​​​​​​​Google Shopping - efektywna kampania produktowa

  • Dodano: 2019-05-30 12:00

Realizowanie kampanii produktowych poprzez usługi Google to obecnie najbardziej efektywna metoda sprzedaży. Dzięki reklamom indywidualnie dopasowanych produktów, prezentowanych odpowiednim użytkownikom i w odpowiednim czasie, można przekonać do zakupów niezdecydowanych klientów. Właściwe skonfigurowanie konta Google Merchant Center oraz Google Ads i skorzystanie z intuicyjnego przewodnika tworzenia kampanii Google pozwala na zareklamowanie produktów firmy w wyszukiwarce i na innych witrynach przeglądanych przez użytkowników na całym świecie.

Jak działa Google Shopping?

Google Zakupy to forma porównywarki cenowej wyświetlanej na stronie wyszukiwarki w formie dodatkowego boksu, prezentującego wybrane produkty ze zdjęciem, ceną i nazwą sklepu. Ten rodzaj reklamy to Product Listing Ads, który jest obecnie najpopularniejszym i najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów. Stworzenie takiej kampanii wymaga wgrania specjalnie przygotowanego pliku z listą wszystkich produktów firmy za pomocą urządzenia zwanego Google Merchant Center. Porównywarka cen Google nie korzysta z listy słów kluczowych, lecz ze skryptów Google wytworzonych z opisu oferty sprzedawcy. Tak przygotowana reklama pozwala na wyświetlanie użytkownikom idealnie dostosowanej oferty marketingowej, zgodnej z ich aktualnymi zainteresowaniami. 

Co trzeba zrobić, by uruchomić Google Zakupy?

Przygotowanie kampanii Product Listing Ads wymaga założenia konta Google Ads i Google Merchant Center. Kolejnym etapem jest przygotowanie pliku XML zawierającego opis produktów, które firma pragnie zareklamować. Gotowy plik należy importować do Google Merchant Center, a następnie połączyć ze sobą oba konta. Konieczne jest również zainstalowanie na swojej stronie certyfikatu SSL zapewniającego poufność danych dla klientów. Spełnienie tych warunków umożliwia utworzenie kampanii reklamowej, której skuteczność zależy głównie optymalizacji witryny sklepu internetowego, która polega na starannym przygotowaniu odpowiedniej prezentacji unikalnych przewag firmy, uatrakcyjnionej architektury informacji oraz wysokiej jakości tekstów i projektów graficznych.

Zalety korzystania z Google Shopping

Kampania Google Zakupy to przede wszystkim lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania, ponieważ Product Listing Ads wyświetlają się na górze strony w formie tekstowej i graficznej, która niezawodnie zwraca uwagę użytkowników. Reklama jest jeszcze atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów, ze względu na podanie cen każdego produktu. Porównywarka cen Google cechuje się wysoką skutecznością sprzedaży, ponieważ na stronę sklepu przekierowywane są jedynie osoby już zainteresowane danym artykułem. Efektywność powiększa także skrócona ścieżka zakupowa, która kieruje użytkownika bezpośrednio na kartę produktu, a nie na bardziej ogólne podstrony. Oprócz skuteczności, Google Shopping jest także ekonomiczny dla właściciela sklepu, ponieważ płaci on jedynie za kliknięcie w reklamę, a nie za same jej wyświetlenia. Co więcej, klient ma możliwość dostosowania stawki za kliknięcie do ceny lub marży sprzedawanego produktu. Umożliwia to Google Marchant Center, w którym dostępna jest opcja niestandardowej kategoryzacji artykułów, dzięki czemu właściciel sklepu może dopasować stawki pod względem uzyskiwanego zwrotu z reklamy. Co więcej, kampania Google Zakupy doskonale uzupełnia się z innymi formami reklam Google Ads, gwarantując maksymalizację zysków, dzięki pozyskiwaniu nowych klientów i odzyskiwaniu porzuconych koszyków. Połączenie standardowego marketingu oraz remarketingu tworzy system zapewniający skuteczną sprzedaż poprzez wyprzedzenie konkurencji, korzystającej jedynie ze zwykłych linków sponsorowanych, które giną na tle solidnych reklam graficznych i tekstowych. 

Google wspiera swoich klientów poprzez zagwarantowanie im dostępu do aktualnych statystyk i raportów dotyczących trendów. Właściciele sklepów mogą także korzystać z przewodników ze sprawdzonymi metodami zwiększenia sprzedaży. Google pozwala także intuicyjnie skonfigurować wyświetlaną ofertę tak, aby docierała ona do najbardziej wartościowych odbiorców, bez względu na ich kraj zamieszkania, ponieważ serwis samoczynnie przewalutowuje ceny. Dzięki porównywarce cen Google sklep ma szansę przyciągnąć klientów swoimi pozytywnymi ocenami oraz korzystnymi promocjami czy też darmową dostawą.

www.mediaclick.pl.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Orzesze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.