Reklamowanie swoich usług jako freelancera może przyjąć różne formy. Każdy freelancer przyjmuje odmienną strategię w tym zakresie, uwzględniając specyfikę swojej grupy docelowej i charakter usług. W większości przypadków wolni strzelcy wybierają jednak promowanie się w mediach społecznościowych. Jak skutecznie budować w nich swoją markę? Na co zwrócić uwagę, by przyciągnąć klientów?
Media społecznościowe czy strony dla freelancerów?
Promowanie usług freelancera wyłącznie na platformach, które łączą zleceniodawców i wykonawców to za mało, by osiągnąć sukces w branży. Strony dla freelancerów pozwalają zdobywać zlecenia, jednak krótka wizytówka w serwisie nie wystarcza, by zbudować solidną pozycję na rynku freelancerów. Freelancerzy mają bowiem możliwość promowania się w mediach społecznościowych bez większych ograniczeń. Mogą prowadzić swoje blogi osobiste, funpage i różne grupy, by dzielić się w ten sposób swoimi osiągnięciami, umiejętnościami i wiedzą. Jednocześnie w mediach społecznościowych mogą przekazywać informacje o planowanych urlopach, czy też organizowanych wydarzeniach i szkoleniach.
Media społecznościowe dają możliwość dzielenia się treściami w różnej formie. Content, który można w nich umieszczać, to nie tylko teksty. Serwisy takie jak: Facebook, LinkedIn, Instagram lub Pinterest umożliwiają również umieszczanie zdjęć i filmów. Dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się zwłaszcza krótkie filmiki - shorts, dzięki którym przedstawia się np. kulisy pracy jako fotograf freelancer. Urozmaicone treści przyciągają użytkowników, którzy mogą obserwować ulubione profile i na bieżąco śledzić ofertę wybranego specjalisty.
Budowanie pozycji eksperta dzięki social mediom
Budowanie pozycji eksperta w social mediach nie wymaga ponoszenia dużych kosztów związanych z założeniem konta i publikowaniem treści. Profil w mediach społecznościowych można założyć bez żadnych opłat, a w przypadku samodzielnego prowadzenia bloga lub funpage’a darmowe jest również wstawianie nowych treści. Dzięki możliwości korzystania z gotowych grafik do każdego wpisu można błyskawicznie dodać zdjęcie, które dodatkowo przykuwa uwagę. Ponadto angażujące treści szybko zdobywają popularność i są promowane przez portale społecznościowe, dlatego docierają do kolejnych użytkowników zainteresowanych podobną tematyką.W mediach społecznościowych można szybko wykreować się na eksperta w dowolnej dziedzinie, gdyż można pisać w nich niemalże o wszystkim.
Profil w social mediach sprawdza się do promowania usług jako: projektant stron internetowych, fotograf, muzyk, copywriter, grafik itd. Dodatkowo freelancer może działać w różnych grupach tematycznych, na których ze swojego biznesowego konta zdobędzie zaufanie nowych klientów. Wystarczy, że będzie aktywnie odpowiadać na posty, udzielać porad i publikować nowe treści, a z pewnością zostanie zauważony.
Media społecznościowe ważnym elementem kreowania wizerunku
Media społecznościowe należą obecnie do jednego z głównych sposobów na promowanie swojej działalności jako freelancer. Prowadzenie profili w social mediach wymaga niewielkich nakładów finansowych i pozwala zdobyć szerokie grono klientów bez konieczności zatrudniania ekspertów od wizerunku. Dzięki temu próg wejścia jest niewielki, a korzyści z użycia mediów społecznościowych w promowaniu swoich usług pojawiają się szybko.
Dodatkowo freelancer w sieci może poznać inne osoby z tej samej branży, co pozwala mu nawiązać intratną współpracę i zarabiać jeszcze więcej.